[ Pobierz całość w formacie PDF ]

Scenariusz zajęć zintegrowanych

Dzień aktywności – klasa II

 

Temat bloku: Woda wokół nas.

Temat dnia:  „Skóra” wody.

 

Cele ogólne:

-poznanie właściwości wody za pomocą doświadczeń,

-poznanie struktury wody

-kształcenie umiejętności respektowania ustalonych zasad podczas zabawy,

 

Cele szczegółowe:

- kształtowanie umiejętności pracy w grupie

- umiejętność obserwacji i wyciągania wniosków

- kształtowanie kreatywności i przedstawiania własnych pomysłów

- doskonalenie rozwiązywania zadań tekstowych

 

Metody:

-słowne: rozmowa, opowiadanie,

-oglądowe: pokaz,

-działanie praktyczne, doświadczenia

 

Formy pracy:

- zbiorowa,

- indywidualna

 

 

Środki dydaktyczne:

Pinceta, igła, szklanka, woda, talk kosmetyczny, mydło w płynie, umywalka lub miednica, płyn do robienia baniek, słomka, gładka płytka ( szklana, plastikowa…), zeszyt, długopis, szary papier, farby, pędzle.

 

Obszary aktywności:

-polonistyczna,

-matematyczna,

-plastyczna

 

 

Przebieg zajęć

 

1.      Rozpoczęcie zajęć zagadką- czy woda ma „skórę”?- burza mózgów.

2.      Ustosunkowanie się do wypowiedzi dzieci.

3.      Doświadczenie 1 –„Na powierzchni wody”.             

Napełniamy szklankę wodą, chwytamy pincetą igłę i kładziemy ją delikatnie na powierzchni wody.

Omówienie doświadczenia.

4.              Opowiedzenie ciekawostki o nartnikach- prezentacja filmu.

5.      Doświadczenie 2- „Dziury w wodzie”

Nalewamy wody do umywalki, posypujemy powierzchnię wody talkiem, w kilu miejscach wkładamy palec do wody, tak jak byśmy chcieli ją przedziurawić.

Omówienie doświadczenia.

6.      Zabawa ruchowa „Rybki w akwarium”.

7.      Dokończenie zdania zaczynającego się od wyrazu „woda”.

8.      Doświadczenie 3- „Jak powstają bańki mydlane- koncentryczne kopuły”.

Zwilżamy płytę, zanurzamy słomkę w mydlanym płynie, wydmuchujemy jedną bańkę i delikatnie „sadzamy” ją na płycie- zrobi się z niej kopuła. Ponownie zanurzamy głęboko słomkę w płynie, bardzo ostrożnie przebijamy ją przez pierwszą kopułę           i wydmuchujemy drugą bańkę. Operacje wykonujemy jeszcze raz, aby otrzymać trzecią kopułę.

Omówienie doświadczenia.

9.      Zadanie matematyczne.

Ania, Antek i Basia puszczali bańki mydlane. Ania wydmuchała 8 baniek, Antek 9,    a Basia 11. Ile baniek wypuścili wspólnie? Zapisz działanie i rozwiąż je.

10.  Praca plastyczna- dzielimy dzieci na 5 grup. Na dużych arkuszach papieru malują plakat na temat związany z wodą.

11.  Losowanie pytań oraz zagadek dotyczących tematu lekcji.

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • losegirl.htw.pl